Initial mi-am pus si eu Google Adsense ca sa vad cum sta treaba cu monetizarea traficului. Dupa vreo 5 zile mi-am dat seama cum functioneaza si ca acele castiguri sunt calculate in functie de numarul de clickuri (pe bannere) si in functie de numarul afisarilor de anunturi. Adica daca ai doua afisari de reclame pe pagina si un click pe reclama, ai un ratio de 50%, ceea ce este foarte bine (castigurile cresc mult mai repede). Problema este ca doar 1% dau cu adevarat click pe ele (statistic vorbind) si ajungi sa ii multumesti duhului sfant pentru un ratio amarat de 0,26.
Mica paranteza: Cineva m-a intrebat daca ei m-au gasit pe mine sau daca eu i-am cautat pe ei.. Nu asa functioneaza. Simplificat, oamenii platesc bani la Google pe Adwords iar noi, zeii cu site-uri (domenii pentru cunoscatori) cumparate, alegem sa punem la dispozitie spatiu in pagini pentru acele reclame. Spilul este ca in functie de cautarile Google ale fiecarui om/computer, reclamele de pe site-urile noastre sunt generate personalizat (pe acelasi computer). De exemplu, daca cineva cauta pe Google “Martorii lui Iehova” si intra apoi pe site-ul meu pentru a citi sectia chestii din categoria “The Old In & Out”, va vedea reclame in casuta de Adsense despre oameni care vor sa iti vanda o biblie la suprapret. Si nu.. Google nu este diavolul fiindca detine aceste informatii despre tine. Nu e niciun voodoo. Tu cand navighezi pe internet, transmiti informatii despre calculatorul tau la toti fraierii (vrand-nevrand).
Deci da, Google face toate aceste chestii. Dar acuma haideti sa va explic de ce sunt niste ghioarle in Romania.
Vazand ca dupa 5 zile, afisarile de reclame Google de pe site-ul meu cresteau iar numarul de clickuri era in continua scadere, am inceput sa ma enervez. Acela a fost momentul in care am incetat sa mai asociez linkul cu status-ul meu de messenger. Numarul de vizitatori a scazut dar nici reclamele nu mai produceau mare branza. 3.6 Euro mi se pare jenant pentru ~40 de clickuri.. Asa ca am inceput sa experimentez cu niste VPN-uri si Proxy-uri (animale mitice care dau impresia ca click-uiesti din alte tari). Atunci am constatat ca un click dintr-o tara din lumea civilizata valoreaza cam de 10 ori mai mult decat un click provenit dintr-o republica bananiera. Mai mult, am observat ca anumite reclame sunt mai valoroase decat altele. Adica un click pe un site ce vinde bilute de guma are o valoare infima pe langa un click spre un site ce vinde asigurari de viata sau credite ipotecare (cea mai mare escrocherie.. sa convingi tu omul ca locuinta lui este defapt o mica banca), de exemplu. Adevaratele clickuri valoroase provin de la vizitatorii straini si rari.
In momentul respectiv aveam 2 dezavantaje majore (restul de handicapuri vor urma imediat): vizitatorii mei erau din Romania, iar continutul site-ului meu (ala dupa care se ghideaza mecanismul Google de generat reclame atunci cand este lipsit de inspiratie de gradul I) era extrem de variat. Prin urmare, reclamele mele generau maruntis iar relevanta anunturilor devenea tot mai cretina. Aici intervine lipsa de inspiratie de gradul II, cand Google nu mai stie deloc ce sa inceapa cu continutul site-ului tau (care este indexat de catre serverele lor, non-stop) si incepe sa iti furnizeze anunturi publice de mana a 7-a (cititi post-ul anterior).
Dupa ce ca faci reclama la toti escrocii in prostie, Google (si cam toti furnizorii de servicii de genul) isi rezerva dreptul (fara nicio justificare) de a incheia colaborarea cu site-ul tau, trimitandu-ti doar aceste randuri:
“După analizarea evidenţelor noastre, am constatat că acest cont AdSense deţinut de dvs. prezintă un risc de a genera activitate nevalidă. Întrucât avem responsabilitatea de a proteja agenţii de publicitate AdWords împotriva costurilor crescute artificial ca urmare a activităţii nevalide, am considerat necesară dezactivarea contului dvs. AdSense. Soldul dvs. restant şi procentul din venitul dvs. care revine companiei Google vor fi rambursate în întregime agenţilor de publicitate afectaţi iar motivele respective nu sunt obligati sa le divulge.. how convenient.
Mai era un site care oferea serviciu acesta de afiliere in Romania. Ei ofereau chiar 5 lei per utilizator abonat directionat de catre tine. Apoi am citit ca daca descopera ei ceva activitati nevalide te pot penaliza cu 300 de Lei.. din nou sub pretextul “for any reason”. Pai bine mah baieti! S-a intalnit hotul cu prostul!??!
Deci care sunt concluziile/problemele cu Google Adsense pentru Romania:
-> Click-urile noastre valoreaza foarte putin.
-> Este foarte multa munca in a sta si a optimiza site-ul (SEO) pentru acele castiguri penibile si chiar mai multa munca in a-ti proteja site-ul de spam (s-or bagat pana si in campul “Other” de la casuta de survey, jigodiile dracului). Poti sa stai sa blochezi IP-uri din rapoartele de Akismet pana te ia dracu’. Sursa este interminabila.
-> Google nu are o reprezentanta in Romania. Daca ai o problema sau daca ti-a fost suspendat contul pe nedrept, ia-o-n mana.
-> Platile se efectueaza destul de greoi si doar cand atingi pragul de 100 de euro (din care iti mai ia un comision sanatos).
-> Relevanta reclamelor este de o calitate indoielnica daca scrii despre mai multe subiecte. Este indicat, de exemplu, sa scrii doar despre turism sau doar despre port-jartiere.
Cum sa faci ceva bani din Adsense in Romania (in mod cinstit):
1. Fa-ti un site (sau 100 de site-uri) de interes general, de preferat genul tabloid, sau unul cu doar o tema si cu Adwords valoroase (gen turism, banci, asigurari)
2. Burduseste-le cu reclame in toate spatiile libere posibile.
3. Fa-le cunoscute si apuca-te de spam daca se poate. (e-mail marketing se numeste iar serverele se pot inchiria la preturi foarte mici)
Cum sa faci foarte multi bani din Adsense (in mod necinstit):
1. Inregistreaza-ti un domeniu .com sau .net si umple-l cu Adwords extrem de valoroase.
2. Continutul site-ului este irelevant. Poti sa il umpli si cu citate. Preferabil intr-o limba de circulatie internationala.
3. Angajeaza-ti eleve de liceu care sa agate fraieri pe forum-uri din tarile dezvoltate si care sa invite aparent la flirt/sex/rock’n’roll.
4. Flirtul acela ar trebui sa sune ceva de genul: “Hey, de unde esti? uite o poza sexy cu mine!”. Iar apoi sa ii vare sub nas link-ul catre site-ul tau cu reclame scumpe, rugandu-l frumos sa dea niste clickuri pe ele deoarece isi testeaza acum site-ul pentru prima oara si vrea sa se asigure ca toate linkurile functioneaza. Incantati de faptul ca se intrezareste o potentiala partida de sex sau mai multe poze cu fata goala, fraierii dau click si apoi incep sa puna intrebari despre cum arata partenera de chat. Acolo se si termina aventura deoarece fata angajata este instruita sa treaca la urmatorul cash cow dupa ce a citit cuvintele magice “merg toate linkurile!”
=> Nu va-ti mirat vreodata de ce tot primiti invitatii la flirt pe messenger de la id-uri de nimfomane?
=> Acesta este singura metoda de frauda online pe care Google nu o poate depista, deoarece sunt click-uri unice legitime din diverse surse. Si da, este un full time job.. ce se rasplateste cu pana la 20.000 de dolari pe luna.
=> Zic republici bananiere deoarece majoritatea smecheriilor de genul provin din lumea a 3-a.Apropo, stiati ca Nigeria este tara din care provine cel mai mult spam din lume?
Dar totusi trebuie sa existe si o metoda eficienta de monetizare a traficului in Romania, nu? (nu de alta dar vedeti ca inca mai am reclame prin site-ul meu)
Te poti inscrie la organizatii de afiliere marketing online de genul asta si poti beneficia de campanii de la sute de companii. Astia nu platesc per click, ci pe vanzare, deci degeaba da lumea click pe reclama ta daca nu cumpara nimica. Insa este un sistem bun pentru Romania deoarece:
1. Promovezi economia autohtona.
2. Incurajezi cumparaturile online cu preturi mai mici de la companiile serioase si cu produse utile (atentie, aici ai nevoie de putin creier).
3. Banii pe comisioanele vanzarilor efectuate prin bannere ti se vireaza in Lei direct in contul bancar, fara comisioane imense si perioade enervante de asteptare.
4. Promovezi ce vrei tu, cum vrei tu si cand vrei tu.
=> Lucrul esential este targetarea. Adica unii cu un site de IT si cu reclame din domeniul IT vor genera mai multe vanzari chiar si cu vizitatori putini (dar interesati de acea categorie de produse) decat un alt site despre ratuste de plastic cu vizitatori multi dar cu reclame la vanzatorii de bate de baseball. Alt exemplu: in post-urile mele din concedii nu voi plasa anunturi despre tigara electronica ci despre zborurile low cost si ofertele turistice. La post-urile despre experienta mea din campul muncii voi plasa anunturi despre site-uri de recrutare, s.a.m.d.
Sursa: www.sfertdesecol.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu