Idei de afaceri...



 Evident, este vorba de o afacere in domeniul alimentatiei. Pentru ca, inainte de orice, omul trebuie sa se hraneasca, din acest motiv hrana ocupa si va ocupa intotdeauna prima pozitie pe lista sa de cheltuieli. Afacerea la care ne referim este cultivarea de produse ecologice. Consumul produselor ecologice a devenit aproape o necesitate. De la evenimentele de la Cernobil, oamenii si-au schimbat atitudinea fata de alimentatie. Cuvantul “bio” a devenit un cuvant magic, cu o incarcatura emotionala puternica. Mai mult, hranit din diverse scandaluri cu E-uri, din povestile despre vaca nebuna si puiul cu dioxine, precum si din dezbaterile in jurul produselor modificate genetic, cuvantul “bio” se afla deseori in centrul atentiei. Prin definitie, “bio” inlatura manipularile genetice si determina un contact corect din punct de vedere biologic cu plantele si animalele.
Un proiect nou, popularitatea căruia crește pe zi ce trece este fiverr.com, locul unde oamenii scriu ceea ce vor face ei pentru $5. Este ceva destul de interesant pentru ca varietatea ofertelor este mare dar pretul mic. Pot sa spun ca multe servicii care se propun acolo ar costa mai mult in caz ca te vei adresa la cineva care se ocupa de acelasi lucru in mod profesional sau pur si simplu stie cum sa faca marketing la serviciile sale. Ei dar nu despre asta e vorba. Ideea e ca oricine poate sa faca bani pe fiverr.com si nu e neaparat sa fii mare specialist, scrii si tu ceea ce poti face pentru $5. Ma intrebam daca de făcut un site similar în republica Moldova, oare ar avea succes? Apropo, venitul saitului este $1 de la fiecare tranzacție,daca să aibă loc cel puțin 100 de tranzacții pe zi deja sunt $3000 pe luna,o sumă destul de frumușică, nu? 

<








O afacere care nu va muri niciodata!





Restaurantele au inceput sa introduca produse de acest gen in meniu, iar proprietarii de pensiuni turistice, in special, se orienteaza din ce in ce mai mult in aceasta directie. De altfel, este suficient sa observam tendintele din Europa: se estimeaza ca foarte curand, pe aproape o zecime din suprafata arabila a batranului continent se vor cultiva produse ecologice, in ferme de dimensiuni mici sau mijlocii, axate pe nu mai mult de doua tipuri de produse. Tendinta se pastreaza si in Romania.

Fie ca este vorba de mici agricultori care obtin produse bio doar pentru consum propriu, fie de intreprinzatori cu ferme care se intind pe mai multe hectare, cu totii au intuit ca este vorba despre o afacere aflata la inceput, dar cu un imens potential de dezvoltare. De altfel, nici nu e nevoie de confirmari din partea expertilor daca ne gandim ca una dintre obsesiile actuale o reprezinta pastrarea sanatatii.



Sursa:ideideafaceri.ro









Popcorn-shop: o idee adusa din S.U.A.




Este vorba de un mic magazin care ofera o multime de sortimente de popcorn, cu cele mai diverse arome. Productia se face la fata locului, uneori chiar la solicitarea directa a unui client care doreste o anumita aroma.

Printre cumparatorii delicioaselor creatii se numara atat trecatorii din zona (multi sunt clienti fideli), cat si angrosisti, centre de inchiriat casete video/DVD-uri sau diverse agentii care organizeaza evenimente.

“In urma cu trei ani lucram ca grafician in Chicago. Acolo magazinele de acest gen rasareau ca ciupercile dupa ploaie si atrageau o multime de clienti, care comandau acest produs chiar ca masa de pranz. Atunci m-am gandit ca acest lucru ar trebui sa functioneze si in Germania”, spune Berit Schirrow (28 de ani), cofondatoare si asociata a firmei Lucy’s din Berlin.

Impreuna cu trei asociati a reusit sa adune 60.000 euro capital de pornire, fara sa apeleze la credite, si a deschis in octombrie 2004 primul Popcornshop Lucy’s, in cartierul berlinez Spandau. Un an si jumatate mai tarziu, magazinul era deja infloritor.

„Am fost cu totii incepatori in domeniu, de aceea ne-a luat mult timp pana am pus la punct toate sortimentele, care sa se diferentieze de obisnuita oferta «cu sau fara sare» prezenta in cinematografe”, povesteste intreprinzatoarea care, pe langa acest popcorn shop, se ocupa si de agentia de creatie publicitara StepSeven.

Popcornul este preparat dupa retete proprii
 Inainte sa deschida afacerea, Schirrow si partenerii ei au cautat furnizori potriviti de materie prima, precum si producatori de aparate de popcorn. Porumb din culturi controlate, uleiuri, condimente produse dupa indicatii precise si saruri speciale – toate acestea sunt aduse acum „din toata lumea”, iar aparatele de popcorn – din S.U.A.

Popcornul se prepara prin procedura „Wet-Popping”, unde grauntele de porumb pocnesc pe o pelicula de ulei incins, utilizandu-se doua aparate: unul pentru expandarea propriu-zisa si altul pentru caramelizare.

„Spre deosebire de producatorii mari, noi nu fabricam popcornul industrial, la scara mare, ci intr-o varianta homemade, dupa retete proprii si in functie de dorintele clientilor. Astfel suntem primul popcorn-shop din Germania destinat pasionatilor de acest produs”, explica Falk Engelmann, unul dintre asociati.

“Putem face orice fel de popcorn, cu orice aroma. Condimentele sunt adaugate in forma caramelizata si sunt absorbite complet, pentru ca lasam suficient timp pentru asta. Urmarea imediata este ca popcornul nostru devine mai greu (procesul de caramelizare creste greutatea cu aproape doua treimi), dar si mult mai gustos. Din aceasta cauza nici nu e nevoie sa folosim pungi uriase. Motoul nostru este: «Mai putin volum, dar mai mult gust!»”

De la fistic pana la dovleac: 16 arome.
 16 sortimente diferite de popcorn ofera magazinul Lucy’s in acest moment. Unele sunt deja clasice, precum cele cu ciocolata, capsuni, cirese, mar verde, afine, cascaval si barbecue, altele sunt creatii proprii neobisnuite, dar care vin tare din urma in topul vanzarilor: popcorn cu cocos, cola, fistic, amaretto si vanilie.

In oferta exista si produse de sezon: popcorn cu dovleac, pentru Halloween, si popcorn cu scortisoara sau martipan, in perioada Craciunului. „Fiecare nou amestec este probat inainte de catre toti angajatii si asociatii, in sedinte de degustare. Alocam mult timp pentru obtinerea unui produs optim”, explica Falk Engelmann.

In medie 600 de clienti cu varste „de la 4 pana la 80 de ani”, conform lui Engelmann, viziteaza lunar magazinul din Spandau. In aceasta perioada sunt prelucrate 250 kg de porumb. „Am dorit tot timpul sa gasim un grup-tinta, dar s-a dovedit ca popcornul este apreciat, fara exagerare, de aproape oricine.” Pe langa clientela ocazionala sau permanenta, tot mai multi clienti mari au inceput sa comande popcorn en gros. „Cererea se intinde de la 10.000 pungi Give-away pentru prezenta la targuri pana la productia speciala pentru evenimente de firma”, dezvaluie Engelmann.

Preturile se afla intre 1,50 euro pentru punga mica si 18 euro pentru cutia Party cu 14 pungi. Pe langa popcorn oferta magazinului cuprinde cafea, ciocolata, ceai si diverse bauturi nealcoolice. Lucy’s ofera clientilor mari preturi speciale, cu discounturi in functie de cantitatile cumparate.

Amplasamentul este vital.
 Un criteriu de succes important pentru aceasta afacere este, de departe, amplasamentul intr-o zona pietonala, care sa aduca de la sine clienti in magazin. Ca pozitie pentru magazinul Lucy’s a fost ales orasul vechi din cartierul periferic berlinez Spandau, pentru ca Spandau este „un mic oras in sine, cu un aer familiar si cetateni cumsecade”.

O mare atentie s-a acordat si amenajarii spatiului, pe ideea unei cafenele: magazinul, dotat cu o tejghea din lemn de cires si rafturi decorate adecvat, poate primi maximum 20 de oaspeti. Vanzarea se face pe numai o treime din suprafata de aproximativ 60 mp a magazinului. Chiria si costurile de intretinere se ridica la 2.000 de euro pe luna.

Costurile de publicitate ajung la 1.500 euro lunar. Publicitatea se face in principal prin pagina de internet www.lucys-homemade.de, apoi prin fluturasi si actiuni promotionale pentru „popcornul lunii”. La succes mai contribuie si articolele din presa si reclama facuta de clienti. „Oferta noastra a mers pana acum pe ideea de produs regional, acum ne pregatim sa modificam acest lucru”, spune Falk Engelmann. Lucy’s a incheiat contracte cu 30 de centre de inchiriere de casete video (popcorn pentru acasa, deja ambalat).

Incasari de 80.400 de euro pe an.
 6.700 euro – atat obtine lunar firma Lucy’s doar din vanzarile prin magazin. „Vara ne descurcam cu doar un manager de magazin, iarna angajam pana la 8 colaboratori care se ocupa atat de magazin, cat si de prezenta la diverse targuri”, spune Engelmann.

Compania este foarte interesata de dezvoltarea afacerii in franciza, pe tot teritoriul federal. Engelmann: „Noi suntem convinsi ca avem un concept bun si durabil. Succesul nostru pe piata deschide drumul pentru franciza. Ne dorim doar ca partenerii nostri sa manifeste aceeasi grija ca si noi fata de produs.”

Popcorn-shop
 Ideea: vanzarea de sortimente variate de popcorn aromat, din productie proprie, prin intermediul unui magazin cu ambianta de cafenea.
 Investitia initiala: cca 60.000 de euro pentru amenajare, aparate, materie prima, chiria spatiului si forta de munca.
 Cifra de afaceri: la 600 de clienti lunar, Lucy’s ajunge la o cifra de afaceri de 6.700 euro, la care se adauga incasarile din vanzarile en gros catre firmele de catering si diversi alti clienti.

Afacerea presupune costuri fixe relativ mici si se potriveste cu precadere zonelor centrale ale oraselor, puternic frecventate. Exista si un bun potential de desfacere catre cumparatori en gros si achizitori de francize.

sursa: ideideafaceri.ro







Business de vară – vânzarea cvasulu


Astăzi am mers pe jos o bună parte de zi căutînd Banca de Economii în raionul Râşcani şi mare mi-a fost mirarea să văd o coadă de oameni ce s-a creat (nu spun exact locul ca să nu fac publicitate) la o masă unde se vindea cvas. M-am gândit că trebuie să fie o afacere profitabilă în cazul când ai găsit un loc potrivit şi calitatea cvasului este înaltă.

Cu toate că este un business de sezon cred că venitul este unul frumuşel 

Mult succes!









Cum să faci bani cu o maşină.


 =======================================================

                                 Afaceri de Top 100

=======================================================


Cum poţi să faci bani având o maşină? Răspunsul la această întrebare depinde de cel fel de maşină ai  Desigur fiecare situaţie este diferită, cuiva îi trebuie bani urgent, cineva vrea să facă o investiţie cu maşina care o are şi ar dori ca lunar să-i vină o sumă oarecare de bani.
 În acest articol vom analiza câteva situaţii şi deja tu vei decide care s-o aplici.

1.Dă maşina în chirie pentru nunţi. În dependenţă de maşina care o ai poţi să faci de la 20 Euro până la 30 Euro pe oră. Să zicem că ai o nunta vineri, una sâmbătă şi una duminică. 60-90 Euro pentru 3 zile e destul de bine.

2.Pune publicitate pe maşina ta. La momentul actual nu ştiu vreo companie în Chişinău care să se ocupe de asta dar…poate faci tu una şi ne împărţim cu banii  Lucrul care poţi să îl faci e să mergi la vreo companie care e cointeresată să îşi facă publicitate şi pentru o sumă de 150-200 Euro pe lună le permiţi să încleie pe autoturismul tău publicitatea lor.

3. Transportă pasageri. Dacă ai o maşină economă sau şi mai bine un bus poţi duce oameni de la punctul A la punctul B pentru bani. De exemplu tu mergi la Orhei, poţi să iai cu tine pasageri care vor plăti drumul.

4. Vinde maşina mai scump. Să presupunem că ai o Dacie Logan în stare foarte bună. Poţi să o vinzi unei persoane care nu are toţi banii la moment în rate la un preţ mai mare. De exemplu unui taximetrist care vrea sa lucreze cu ea pe taxi. El nu are acum banii, dar îţi dă lunar o sumă oarecare dar cu condiţia că îţi va da un preţ mai mare decât preţul real. Nu uita că toate documentele trebuie făcute prin notar.

5. Transportă mărfuri. Având un microbuz indiferent de tipul acestuia poţi transporta şi diverse încărcături. Dacă busul e cu scaune, le poţi scoate temporar dacă e fără, atunci mai uşor pentru tine. Ora de la 100 de lei prin oraş.

Success!









Autobusul cafe

March 19th, 2009 Radislav Posted in Idei de afaceri 2 Comments »

Este o idee de afaceri care l-a noi în Romania încă nu s-a implementat. Ideea constă în a cumpăra un autobus, a-i modifica interiorul şi a face din el un cafe unde oamenii pot să stee la un pahar de bere sau o ceaşcă de cafea în timp ce autobusul se mişcă. Da da, ai înţeles corect, autobusul este în mişcare. Acesta are o rută prin oraş, de exemplu de la porţile oraşului până la Buiucani. El merge lent şi are staţii unde se opreşte ca doritorii să urce sau să coboare. Designul autobusul este unul original cu ferestre mari. În autobus cântă o muzică liniştită şi tu cu soţia sau prietenii într-o seară de vară savuraţi dintr-un pahar cu suc rece….

P.S.Pe autobus cu litere mari scrie : www.libertatefinanciara.com 












O metoda de a face bani cu ajutorul blogului personal.



In ultimul timp primesc multe intrebari de genul “cum sa fac bani online?”, “in care companie poti sa ai incredere?”
 Vreau sa spun ca sunt intrebari foarte actuale. Ma tin minte cu vreo 5-7 ani in urma cind faceam pagini web in direct in HTML (in notepad)si puneam banere de la companii care plateau pentru click….ehh si ce visuri mari aveam atunci… 

Dar neavind experienta si timp am lasat-o balta. De atunci a trecut multa vreme si s-au inmultit si metodele de a face bani online. Una din metodele sigure actuale vine din partea Google si poarta numele de AdSense.

Ce este Google AdSense?

Google AdSense este un program de publicitate online. Detinatorii de pagini web plaseaza un cod cu publicitate de la Google pe pagina lor si primesc bani pe fiecare click facut pe aceste banere de catre vizitatori.

Cum lucreaza Google AdSense?

Sa presupunem ca esti student la Facultatea de Limbi Straine si esti pasionat de arta traducerii. Pe parcursul anilor de studii selectezi materiale bune, interesante si de folos pentru translatori. Dar la ce folos sa le tii doar in mapa ta? La un moment dat hotaresti sa iti faci un blog (pagina pe internet) cu metode de traduceri, sfaturi pentru translatori etc. Si te apuci de lucru…

Intre timp undeva este o companie care preda Engleza online si doreste sa isi faca publicitate. Compania “Y” se adreaseaza la Google ca aceastia sa le faca publicitate. Google le spune pretul, 1$ pe click pe de exemplu. Compania “Y”cumpara un numar de clickuri de la Google si aceastia elaboreaza un cod care tu il pui pe pagina ta si primesti 0.30 centi pentru click. Clickurile trebuie sa fie facute de persoane diferite si toate incercarile de a trisa se incheie cu blocarea contului tau.

Are rost sa-mi fac cont la Google AdSense?

Eu zic ca da. Sunt persoane care fac lunar peste  500$ si mai mult. Desigur nu e asa simplu sa ai atitea clickuri de la vizitatori diferiti. Dar sa spunem 100$ pe luna pentru inceput, e bine? Eu zic ca da!

Unde pot sa vad exemplu de Google AdSense?

Am inclus publicitatea de la Google la sfarsitul fiecarui articol. In cazul blogului meu am ales publicitate de tip text dar sunt si banere grafice. Toate tipurile de publicitate le poti vedea dupa ce iti faci un cont la AdSense.

Cat pot sa castig aplicind la Google AdSense?

Limite nu sunt. Totul depinde de dorinta ta – trebuie doar sa “joci dupa reguli”.

Iti urez succes si daca ai intrebari legate de Google AdSense simte-te liber sa ma contactezi.










Cum sa iti reclamezi restaurantul doar cu cativa lei!


Astazi citeam un mic articol referitor la publicitate. In articol era prezentata o idee destul de interesanta dupa parerea mea pe care am hotarit s-o impartasesc si cu tine.

Deci sa presupunem ca ai un restaurant si vrei sa-i faci publicitate. Probabil ca ai multe idei deja cu privire la asta dar uite pe asta inca n-ai probat-o la sigur.

Poanta consta in faptul de a da fiecarui client dupa prinz in loc de 1 desert – 6(!).
 O coptura va manca el pe loc, ei hai inca doua daca se straduie tare, dar mai ramin inca 3. Le va duce la oficiu si va spune fiecarui despre restaurantul D-stra.

Doar cu citiva lei pornesti o reclama care se va raspindi ca un virus.

Succes!





Afaceri ce pot fi demarate cu un capital de maxim 5.000 euro


Unii se întreabă de unde să iau bani să încep o afacere, alţii se întreabă unde să investesc banii pe care îi am. Pentru cei care au bani şi nu ştiu unde să-i investească vă prezint o listă găsită pe un site românesc cu idei de afaceri ce pot fi lansate având suma iniţială în jur de 5000 Euro.

====================================================

Servicii releveuri
 Contabil
 Serviciu cautare adoptii
 Reprezentant vanzari publicitate
 Servicii de arbitraj
 Consultant corporatist pentru arta/broker
 Servicii de management asociatii
 Inregistrari audio pentru targuri si seminarii
 Intretinere auto
 Leasing pentru muzica de fundal in firme
 Service Intretinere barci
 Legator de carti
 Ambalator de carti
 Servicii de contabilitate
 Consultant matrimonial
 Vanzari timp antena/ Broker de publicitate
 Broker de afaceri
 Informatii pentru cumparatori
 Curatatorie covoare/tapiterie
 Cosar
 Consultant culori
 Actor comercial
 Fotograf comercial
 Intermediar teleconferinte
 Servicii de management in constructii
 Cercetator departament consumatori
 Instructor bucatar
 Consilier/Psiholog
 Serviciul pentru posesorii de carti de credit
 Broker pentru carti de credit
 Consultant Credite
 Instructor dans
 Serviciu obtinere informatii
 Day Care Service Ingrijire zilnica a locuintei
 Marketing direct/Vanzari
 Consultant pt. Persoane cu handicap
 Dresor caini
 Consultant dezvoltare economica
 Serviciul urgente
 Consultant pentru unitatea echipei firmei
 Consultant de mediu/Contractor
 Consultant pentru locatie fabrica
 Management fan club
 Fruits or Vegetables Farmer Fermier legume-fructe
 Consultant alimentatie/Broker
 Consultant asistenta financiara
 Organizatori targuri cu vechituri
 Livrare alimente
 Consultant fabricatie alimente
 Scriitor/editor/ilustrator freelance
 Firma strangeri fonduri
 Consultanta contracte guvernamentale
 Autor texte granturi/propuneri
 Consultant imagine
 Designer interioare
 Specialist marketing prin Internet
 Intervievator
 Consultant/Broker inventii
 Broker investitii/Club
 Reparatii bijuterii/ceasuri/orologii
 Consultant relatii forta de munca
 Agent acordare licente
 Lichidator
 Lobby-ist
 Reprezentant fabricant
 Terapeut masaj
 Consultant management medicina
 Organizator intalniri
 Consultant meteo
 Salon Salon coafura mobil
 Broker financiar
 ====================================================


Magazin cu haine si incaltaminte XXL

February 6th, 2009 Radislav Posted in Idei de afaceri 2 Comments »

Datele statistice arata ca jumatate din populatia tarii  este formata din persoane cu un surplus greutate de 5-15 kg, iar dintre acestea 30% sunt supraponderale. Aceasta inseamna aproximativ 3,5 milioane de oameni. Cine ii imbraca? Toti producatorii, indiferent de domeniul lor de activitate, fie ca este vorba de imbracaminte, incaltaminte sau orice altceva, se adreseaza unor consumatori ipotetici aflati intre anumite standarde, care corespund dimensiunilor medii (acestea diferind uneori de la o tara la alta). Dar acest tip de adresare exclude un segment al populatiei, care este prea mic pentru a tenta marii producatori, dar care poate aduce profituri insemnate unei companii de dimensiuni reduse.

Cei cu o inaltime prea mica ori prea mare, prea slabi sau supraponderali, au mari difcultati in a-si gasi haine sau incaltari pe masura. De exemplu, gasirea unei perechi de pantofi de marimea 51 si chiar mai mare pentru barbati, ori 44 si peste pentru femei este aproape imposibila, aceste persoane fiind nevoite fie sa apeleze la rudele din strainatate, fie sa si le comande la un atelier particular. Astfel, deschiderea unui magazin special adresat lor se poate dovedi o afacere profitabila, mai ales ca persoanele respective sunt dispuse sa plateasca in plus pentru a avea lucrurile de care au nevoie, fiindca oricum platesc in plus, imbracamintea si incaltamintea facandu-si-o numai pe comanda. Bineinteles ca nu este obligatoriu sa va limitati numai la imbracaminte si incaltaminte. Cu timpul va puteti extinde afacerea si cu alte produse solicitate de clientii dumneavoastra. Puteti vinde, de exemplu, scaune speciale pentru masini sau de interior, ori diverse alte accesorii. Nu trebuie neaparat ca magazinul sa fie ultracentral, mai important este ca el sa fie cochet si… spatios, cu specificul bine conturat. Este suficient sa va faceti reclama si curand vi se va duce vestea, mai ales ca, cel putin deocamdata, concurenta pe piata romaneasca este nula.
 Monografii contabile

Emilian Heresecu, patronul firmei Lucy Hera, a intuit foarte bine oportunitatea de afaceri: “Plecand de la o problema personala, cauzata de faptul ca m-am ingrasat foarte mult si observand ca nu-mi pot gasi haine pe masura mea, m-am gandit ca ar fi bine sa incep sa fac eu aceste haine.” A inceput in 1996 cu o investitie minima (aproximativ 300.000 de lei) constand in cateva articole de imbracaminte XXL pe care le desfacea intr-o incapere auxiliara din magazinul sotiei sale. Perioada de inceput poate fi considerata si ca o testare a pietei. De la acea incapere a trecut la un butic stradal, demolat ulterior, odata cu alte constructii similare. Din aprilie 2002 a deschis primul magazin cu „haine pentru grasi si grasuti”, situat in apropierea Garii de Nord. Investitia necesara demararii afacerii a acoperit chiria spatiului si amenajarea lui: zugravit, rafturi pentru marfa, cabina proba. Pozitionarea excelenta a fost un atu important: l-a ajutat sa se faca repede cunoscut, zona fiind una cu trafic intens, iar Gara constituia un reper clar si foarte usor de gasit, atat de bucuresteni, cat si de cei aflati in trecere prin Capitala. Problema cea mai importanta era identificarea unui croitor si a unui furnizor de materiale care sa asigure tot stocul de marfa necesar pentru aprovizionarea magazinului. Dl. Herescu a identificat la Slatina un partener de afaceri care, ca si el, a sesizat potentialul acestei afaceri. A semnat un contract de fidelitate si are astfel asigurata marfa pentru magazin.  Partenerul din provincie se ocupa cu achizitionarea materialelor textile si apoi cu croirea lor. Materialele folosite (bumbac, lana) precum si celelate accesorii sunt noi si toate sunt produse in tara. Chiar daca este vorba de haine mai speciale, datorita dimensiunilor mari, tendintele modei nu sunt neglijate. Astfel se poate spune ca, din acest punct de vedere, persoanele supraponderale nu sunt discriminate. Ele pot purta jeans, pantaloni de catifea raiata sau veste si pantaloni de camuflaj. Spre exemplu, in sezonul de vara s-au bucurat de succes camasile de tip „hawaiana”, care au fost printre cele mai vandute articole. Aprovizionarea magazinului se face de doua ori pe anotimp, asigurandu-se astfel stocuri de marfa suficiente.

Hainele produse la Slatina si vandute in Bucuresti sunt toate noi, nu exista nimic „second hand”, cu marimi disponibile intre 52 si 68! Gama de articole cuprinde: blue jeans, pulovere, costume de baie, maiouri, camasi, indispensabili, pantaloni lungi (din stofa, catifea raiata), pantaloni scurti, pijamale, hanorace, tricouri (cu maneca scurta si lunga), tricouri cu guler si encoeur, costume de trening. Doamnele au la dispozitie si compleuri, fuste, rochii, bluze. Chiar daca hainele vandute au marimi mari si foarte mari, preturile nu sunt proportionale. Si aceasta in conditiile in care la o haina marimea XXL intra de doua ori mai mult material decat la una cu o marime obisnuita. In cazul ca exista vreun client care totusi nu-si gaseste in magazin haine cu marimea potrivita, i se iau masurile si i se face articolul dorit pe comanda. “A venit la un moment dat un calugar din Suceava care avea 280 de kilograme si a cerut pantaloni marimea 74, adica 180 de centimetri peste burta. Desi nu aveam marimea respectiva, am facut pantalonii la comanda”, isi aminteste patronul. De asemenea, persoanele care nu pot ajunge la magazin primesc hainele dorite prin colet postal, cu plata ramburs. Afacerea a fost promovata prin intermediul unor panouri publicitare amplasate stradal si la metrou, prin tiparirea unor fluturasi si prin intermediul unor materiale aparute in mass media. Dar cea mai buna reclama o fac clientii care se imbraca la magazinul cu haine pentru grasi si grasuti: ei sunt multumiti si apoi recomanda magazinul si altora. Componenta sociala a afacerii poate sluji si ea la promovare. Sunt nenumarate intalniri, congrese, simpozioane pe diverse teme de interes pentru persoanele supraponderale si la toate aceste manifestari prezenta unor materiale publicitare despre afacere este mai mult decat indicata. Poate parea surprinzator, dar relativ la productia si desfacerea hainelor pentru supraponderali, situatia de la noi nu este diferita de cea din S.U.A. (pastrand proportiile cuvenite). Este cunoscut faptul ca in Statele Unite obezitatea este deja o problema de interes national, 32% din populatie (65 de milioane locuitori)  fiind supraponderali.  O piata cu adevarat extraordinara, si cu toate acestea intr-o metropola cum este New York, de exemplu, exista mai putin de 10 magazine care vand haine pentru grasi. Iar magazinele cu incaltaminte masura XXL sunt si mai putine. Atat specialistii in marketing cat si persoanele direct interesate – supraponderalii – considera ca intreprinzatorii ar trebui sa exploateze aceasta oportunitate de a face bani.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu