Evident, este vorba de o afacere in domeniul alimentatiei. Pentru ca, inainte de orice, omul trebuie sa se hraneasca, din acest motiv hrana ocupa si va ocupa intotdeauna prima pozitie pe lista sa de cheltuieli. Afacerea la care ne referim este cultivarea de produse ecologice. Consumul produselor ecologice a devenit aproape o necesitate. De la evenimentele de la Cernobil, oamenii si-au schimbat atitudinea fata de alimentatie. Cuvantul “bio” a devenit un cuvant magic, cu o incarcatura emotionala puternica. Mai mult, hranit din diverse scandaluri cu E-uri, din povestile despre vaca nebuna si puiul cu dioxine, precum si din dezbaterile in jurul produselor modificate genetic, cuvantul “bio” se afla deseori in centrul atentiei. Prin definitie, “bio” inlatura manipularile genetice si determina un contact corect din punct de vedere biologic cu plantele si animalele.
Un proiect nou, popularitatea căruia crește pe zi ce trece
este fiverr.com, locul unde oamenii scriu ceea ce vor face ei pentru $5. Este
ceva destul de interesant pentru ca varietatea ofertelor este mare dar pretul
mic. Pot sa spun ca multe servicii care se propun acolo ar costa mai mult in
caz ca te vei adresa la cineva care se ocupa de acelasi lucru in mod
profesional sau pur si simplu stie cum sa faca marketing la serviciile sale. Ei
dar nu despre asta e vorba. Ideea e ca oricine poate sa faca bani pe fiverr.com
si nu e neaparat sa fii mare specialist, scrii si tu ceea ce poti face pentru
$5. Ma intrebam daca de făcut un site similar în republica Moldova, oare ar
avea succes? Apropo, venitul saitului este $1 de la fiecare tranzacție,daca să
aibă loc cel puțin 100 de tranzacții pe zi deja sunt $3000 pe luna,o sumă
destul de frumușică, nu?
<
O afacere care nu va muri niciodata!
Restaurantele au inceput sa introduca produse de acest gen
in meniu, iar proprietarii de pensiuni turistice, in special, se orienteaza din
ce in ce mai mult in aceasta directie. De altfel, este suficient sa observam
tendintele din Europa: se estimeaza ca foarte curand, pe aproape o zecime din
suprafata arabila a batranului continent se vor cultiva produse ecologice, in
ferme de dimensiuni mici sau mijlocii, axate pe nu mai mult de doua tipuri de
produse. Tendinta se pastreaza si in Romania.
Fie ca este vorba de mici agricultori care obtin produse bio
doar pentru consum propriu, fie de intreprinzatori cu ferme care se intind pe
mai multe hectare, cu totii au intuit ca este vorba despre o afacere aflata la
inceput, dar cu un imens potential de dezvoltare. De altfel, nici nu e nevoie
de confirmari din partea expertilor daca ne gandim ca una dintre obsesiile
actuale o reprezinta pastrarea sanatatii.
Sursa:ideideafaceri.ro
Popcorn-shop: o idee adusa din S.U.A.
Este vorba de un mic magazin care ofera o multime de
sortimente de popcorn, cu cele mai diverse arome. Productia se face la fata
locului, uneori chiar la solicitarea directa a unui client care doreste o
anumita aroma.
Printre cumparatorii delicioaselor creatii se numara atat
trecatorii din zona (multi sunt clienti fideli), cat si angrosisti, centre de
inchiriat casete video/DVD-uri sau diverse agentii care organizeaza evenimente.
“In urma cu trei ani lucram ca grafician in Chicago. Acolo
magazinele de acest gen rasareau ca ciupercile dupa ploaie si atrageau o
multime de clienti, care comandau acest produs chiar ca masa de pranz. Atunci
m-am gandit ca acest lucru ar trebui sa functioneze si in Germania”, spune
Berit Schirrow (28 de ani), cofondatoare si asociata a firmei Lucy’s din
Berlin.
Impreuna cu trei asociati a reusit sa adune 60.000 euro
capital de pornire, fara sa apeleze la credite, si a deschis in octombrie 2004
primul Popcornshop Lucy’s, in cartierul berlinez Spandau. Un an si jumatate mai
tarziu, magazinul era deja infloritor.
„Am fost cu totii incepatori in domeniu, de aceea ne-a luat
mult timp pana am pus la punct toate sortimentele, care sa se diferentieze de
obisnuita oferta «cu sau fara sare» prezenta in cinematografe”, povesteste
intreprinzatoarea care, pe langa acest popcorn shop, se ocupa si de agentia de
creatie publicitara StepSeven.
Popcornul este preparat dupa retete proprii
Inainte sa deschida
afacerea, Schirrow si partenerii ei au cautat furnizori potriviti de materie
prima, precum si producatori de aparate de popcorn. Porumb din culturi
controlate, uleiuri, condimente produse dupa indicatii precise si saruri
speciale – toate acestea sunt aduse acum „din toata lumea”, iar aparatele de
popcorn – din S.U.A.
Popcornul se prepara prin procedura „Wet-Popping”, unde
grauntele de porumb pocnesc pe o pelicula de ulei incins, utilizandu-se doua
aparate: unul pentru expandarea propriu-zisa si altul pentru caramelizare.
„Spre deosebire de producatorii mari, noi nu fabricam
popcornul industrial, la scara mare, ci intr-o varianta homemade, dupa retete
proprii si in functie de dorintele clientilor. Astfel suntem primul
popcorn-shop din Germania destinat pasionatilor de acest produs”, explica Falk
Engelmann, unul dintre asociati.
“Putem face orice fel de popcorn, cu orice aroma.
Condimentele sunt adaugate in forma caramelizata si sunt absorbite complet,
pentru ca lasam suficient timp pentru asta. Urmarea imediata este ca popcornul
nostru devine mai greu (procesul de caramelizare creste greutatea cu aproape
doua treimi), dar si mult mai gustos. Din aceasta cauza nici nu e nevoie sa
folosim pungi uriase. Motoul nostru este: «Mai putin volum, dar mai mult
gust!»”
De la fistic pana la dovleac: 16 arome.
16 sortimente
diferite de popcorn ofera magazinul Lucy’s in acest moment. Unele sunt deja
clasice, precum cele cu ciocolata, capsuni, cirese, mar verde, afine, cascaval
si barbecue, altele sunt creatii proprii neobisnuite, dar care vin tare din
urma in topul vanzarilor: popcorn cu cocos, cola, fistic, amaretto si vanilie.
In oferta exista si produse de sezon: popcorn cu dovleac,
pentru Halloween, si popcorn cu scortisoara sau martipan, in perioada
Craciunului. „Fiecare nou amestec este probat inainte de catre toti angajatii
si asociatii, in sedinte de degustare. Alocam mult timp pentru obtinerea unui
produs optim”, explica Falk Engelmann.
In medie 600 de clienti cu varste „de la 4 pana la 80 de
ani”, conform lui Engelmann, viziteaza lunar magazinul din Spandau. In aceasta
perioada sunt prelucrate 250 kg de porumb. „Am dorit tot timpul sa gasim un
grup-tinta, dar s-a dovedit ca popcornul este apreciat, fara exagerare, de
aproape oricine.” Pe langa clientela ocazionala sau permanenta, tot mai multi
clienti mari au inceput sa comande popcorn en gros. „Cererea se intinde de la
10.000 pungi Give-away pentru prezenta la targuri pana la productia speciala
pentru evenimente de firma”, dezvaluie Engelmann.
Preturile se afla intre 1,50 euro pentru punga mica si 18
euro pentru cutia Party cu 14 pungi. Pe langa popcorn oferta magazinului
cuprinde cafea, ciocolata, ceai si diverse bauturi nealcoolice. Lucy’s ofera
clientilor mari preturi speciale, cu discounturi in functie de cantitatile
cumparate.
Amplasamentul este vital.
Un criteriu de succes
important pentru aceasta afacere este, de departe, amplasamentul intr-o zona
pietonala, care sa aduca de la sine clienti in magazin. Ca pozitie pentru
magazinul Lucy’s a fost ales orasul vechi din cartierul periferic berlinez
Spandau, pentru ca Spandau este „un mic oras in sine, cu un aer familiar si
cetateni cumsecade”.
O mare atentie s-a acordat si amenajarii spatiului, pe ideea
unei cafenele: magazinul, dotat cu o tejghea din lemn de cires si rafturi
decorate adecvat, poate primi maximum 20 de oaspeti. Vanzarea se face pe numai
o treime din suprafata de aproximativ 60 mp a magazinului. Chiria si costurile
de intretinere se ridica la 2.000 de euro pe luna.
Costurile de publicitate ajung la 1.500 euro lunar.
Publicitatea se face in principal prin pagina de internet
www.lucys-homemade.de, apoi prin fluturasi si actiuni promotionale pentru
„popcornul lunii”. La succes mai contribuie si articolele din presa si reclama
facuta de clienti. „Oferta noastra a mers pana acum pe ideea de produs
regional, acum ne pregatim sa modificam acest lucru”, spune Falk Engelmann.
Lucy’s a incheiat contracte cu 30 de centre de inchiriere de casete video
(popcorn pentru acasa, deja ambalat).
Incasari de 80.400 de euro pe an.
6.700 euro – atat
obtine lunar firma Lucy’s doar din vanzarile prin magazin. „Vara ne descurcam
cu doar un manager de magazin, iarna angajam pana la 8 colaboratori care se
ocupa atat de magazin, cat si de prezenta la diverse targuri”, spune Engelmann.
Compania este foarte interesata de dezvoltarea afacerii in franciza,
pe tot teritoriul federal. Engelmann: „Noi suntem convinsi ca avem un concept
bun si durabil. Succesul nostru pe piata deschide drumul pentru franciza. Ne
dorim doar ca partenerii nostri sa manifeste aceeasi grija ca si noi fata de
produs.”
Popcorn-shop
Ideea: vanzarea de
sortimente variate de popcorn aromat, din productie proprie, prin intermediul
unui magazin cu ambianta de cafenea.
Investitia initiala:
cca 60.000 de euro pentru amenajare, aparate, materie prima, chiria spatiului
si forta de munca.
Cifra de afaceri: la
600 de clienti lunar, Lucy’s ajunge la o cifra de afaceri de 6.700 euro, la
care se adauga incasarile din vanzarile en gros catre firmele de catering si
diversi alti clienti.
Afacerea presupune costuri fixe relativ mici si se potriveste
cu precadere zonelor centrale ale oraselor, puternic frecventate. Exista si un
bun potential de desfacere catre cumparatori en gros si achizitori de francize.
sursa: ideideafaceri.ro
Business de vară – vânzarea cvasulu
Astăzi am mers pe jos o bună parte de zi căutînd Banca de
Economii în raionul Râşcani şi mare mi-a fost mirarea să văd o coadă de oameni
ce s-a creat (nu spun exact locul ca să nu fac publicitate) la o masă unde se
vindea cvas. M-am gândit că trebuie să fie o afacere profitabilă în cazul când
ai găsit un loc potrivit şi calitatea cvasului este înaltă.
Cu toate că este un business de sezon cred că venitul este
unul frumuşel
Mult succes!
Cum să faci bani cu o maşină.
=======================================================
Afaceri de Top 100
=======================================================
Cum poţi să faci bani având o maşină? Răspunsul la această
întrebare depinde de cel fel de maşină ai
Desigur fiecare situaţie este diferită, cuiva îi trebuie bani urgent,
cineva vrea să facă o investiţie cu maşina care o are şi ar dori ca lunar să-i
vină o sumă oarecare de bani.
În acest articol vom
analiza câteva situaţii şi deja tu vei decide care s-o aplici.
1.Dă maşina în chirie pentru nunţi. În dependenţă de maşina
care o ai poţi să faci de la 20 Euro până la 30 Euro pe oră. Să zicem că ai o
nunta vineri, una sâmbătă şi una duminică. 60-90 Euro pentru 3 zile e destul de
bine.
2.Pune publicitate pe maşina ta. La momentul actual nu ştiu
vreo companie în Chişinău care să se ocupe de asta dar…poate faci tu una şi ne
împărţim cu banii Lucrul care poţi să îl
faci e să mergi la vreo companie care e cointeresată să îşi facă publicitate şi
pentru o sumă de 150-200 Euro pe lună le permiţi să încleie pe autoturismul tău
publicitatea lor.
3. Transportă pasageri. Dacă ai o maşină economă sau şi mai
bine un bus poţi duce oameni de la punctul A la punctul B pentru bani. De exemplu
tu mergi la Orhei, poţi să iai cu tine pasageri care vor plăti drumul.
4. Vinde maşina mai scump. Să presupunem că ai o Dacie Logan
în stare foarte bună. Poţi să o vinzi unei persoane care nu are toţi banii la
moment în rate la un preţ mai mare. De exemplu unui taximetrist care vrea sa
lucreze cu ea pe taxi. El nu are acum banii, dar îţi dă lunar o sumă oarecare
dar cu condiţia că îţi va da un preţ mai mare decât preţul real. Nu uita că
toate documentele trebuie făcute prin notar.
5. Transportă mărfuri. Având un microbuz indiferent de tipul
acestuia poţi transporta şi diverse încărcături. Dacă busul e cu scaune, le
poţi scoate temporar dacă e fără, atunci mai uşor pentru tine. Ora de la 100 de
lei prin oraş.
Success!
Autobusul cafe
March 19th, 2009 Radislav Posted in Idei de afaceri 2
Comments »
Este o idee de afaceri care l-a noi în Romania încă nu s-a
implementat. Ideea constă în a cumpăra un autobus, a-i modifica interiorul şi a
face din el un cafe unde oamenii pot să stee la un pahar de bere sau o ceaşcă
de cafea în timp ce autobusul se mişcă. Da da, ai înţeles corect, autobusul
este în mişcare. Acesta are o rută prin oraş, de exemplu de la porţile oraşului
până la Buiucani. El merge lent şi are staţii unde se opreşte ca doritorii să
urce sau să coboare. Designul autobusul este unul original cu ferestre mari. În
autobus cântă o muzică liniştită şi tu cu soţia sau prietenii într-o seară de
vară savuraţi dintr-un pahar cu suc rece….
P.S.Pe autobus cu litere mari scrie :
www.libertatefinanciara.com
O metoda de a face bani cu ajutorul blogului personal.
In ultimul timp primesc multe intrebari de genul “cum sa fac
bani online?”, “in care companie poti sa ai incredere?”
Vreau sa spun ca sunt
intrebari foarte actuale. Ma tin minte cu vreo 5-7 ani in urma cind faceam
pagini web in direct in HTML (in notepad)si puneam banere de la companii care
plateau pentru click….ehh si ce visuri mari aveam atunci…
Dar neavind experienta si timp am lasat-o balta. De atunci a
trecut multa vreme si s-au inmultit si metodele de a face bani online. Una din
metodele sigure actuale vine din partea Google si poarta numele de AdSense.
Ce este Google AdSense?
Google AdSense este un program de publicitate online.
Detinatorii de pagini web plaseaza un cod cu publicitate de la Google pe pagina
lor si primesc bani pe fiecare click facut pe aceste banere de catre
vizitatori.
Cum lucreaza Google AdSense?
Sa presupunem ca esti student la Facultatea de Limbi Straine
si esti pasionat de arta traducerii. Pe parcursul anilor de studii selectezi
materiale bune, interesante si de folos pentru translatori. Dar la ce folos sa
le tii doar in mapa ta? La un moment dat hotaresti sa iti faci un blog (pagina
pe internet) cu metode de traduceri, sfaturi pentru translatori etc. Si te
apuci de lucru…
Intre timp undeva este o companie care preda Engleza online
si doreste sa isi faca publicitate. Compania “Y” se adreaseaza la Google ca
aceastia sa le faca publicitate. Google le spune pretul, 1$ pe click pe de
exemplu. Compania “Y”cumpara un numar de clickuri de la Google si aceastia
elaboreaza un cod care tu il pui pe pagina ta si primesti 0.30 centi pentru
click. Clickurile trebuie sa fie facute de persoane diferite si toate
incercarile de a trisa se incheie cu blocarea contului tau.
Are rost sa-mi fac cont la Google AdSense?
Eu zic ca da. Sunt persoane care fac lunar peste 500$ si mai mult. Desigur nu e asa simplu sa
ai atitea clickuri de la vizitatori diferiti. Dar sa spunem 100$ pe luna pentru
inceput, e bine? Eu zic ca da!
Unde pot sa vad exemplu de Google AdSense?
Am inclus publicitatea de la Google la sfarsitul fiecarui
articol. In cazul blogului meu am ales publicitate de tip text dar sunt si
banere grafice. Toate tipurile de publicitate le poti vedea dupa ce iti faci un
cont la AdSense.
Cat pot sa castig aplicind la Google AdSense?
Limite nu sunt. Totul depinde de dorinta ta – trebuie doar
sa “joci dupa reguli”.
Iti urez succes si daca ai intrebari legate de Google
AdSense simte-te liber sa ma contactezi.
Cum sa iti reclamezi restaurantul doar cu cativa lei!
Astazi citeam un mic articol referitor la publicitate. In
articol era prezentata o idee destul de interesanta dupa parerea mea pe care am
hotarit s-o impartasesc si cu tine.
Deci sa presupunem ca ai un restaurant si vrei sa-i faci
publicitate. Probabil ca ai multe idei deja cu privire la asta dar uite pe asta
inca n-ai probat-o la sigur.
Poanta consta in faptul de a da fiecarui client dupa prinz
in loc de 1 desert – 6(!).
O coptura va manca el
pe loc, ei hai inca doua daca se straduie tare, dar mai ramin inca 3. Le va
duce la oficiu si va spune fiecarui despre restaurantul D-stra.
Doar cu citiva lei pornesti o reclama care se va raspindi ca
un virus.
Succes!
Afaceri ce pot fi demarate cu un capital de maxim 5.000 euro
Unii se întreabă de unde să iau bani să încep o afacere,
alţii se întreabă unde să investesc banii pe care îi am. Pentru cei care au
bani şi nu ştiu unde să-i investească vă prezint o listă găsită pe un site
românesc cu idei de afaceri ce pot fi lansate având suma iniţială în jur de
5000 Euro.
====================================================
Servicii releveuri
Contabil
Serviciu cautare
adoptii
Reprezentant vanzari
publicitate
Servicii de arbitraj
Consultant
corporatist pentru arta/broker
Servicii de
management asociatii
Inregistrari audio
pentru targuri si seminarii
Intretinere auto
Leasing pentru muzica
de fundal in firme
Service Intretinere
barci
Legator de carti
Ambalator de carti
Servicii de
contabilitate
Consultant
matrimonial
Vanzari timp antena/
Broker de publicitate
Broker de afaceri
Informatii pentru
cumparatori
Curatatorie
covoare/tapiterie
Cosar
Consultant culori
Actor comercial
Fotograf comercial
Intermediar
teleconferinte
Servicii de
management in constructii
Cercetator
departament consumatori
Instructor bucatar
Consilier/Psiholog
Serviciul pentru
posesorii de carti de credit
Broker pentru carti
de credit
Consultant Credite
Instructor dans
Serviciu obtinere
informatii
Day Care Service
Ingrijire zilnica a locuintei
Marketing
direct/Vanzari
Consultant pt.
Persoane cu handicap
Dresor caini
Consultant dezvoltare
economica
Serviciul urgente
Consultant pentru
unitatea echipei firmei
Consultant de
mediu/Contractor
Consultant pentru
locatie fabrica
Management fan club
Fruits or Vegetables
Farmer Fermier legume-fructe
Consultant
alimentatie/Broker
Consultant asistenta
financiara
Organizatori targuri
cu vechituri
Livrare alimente
Consultant fabricatie
alimente
Scriitor/editor/ilustrator freelance
Firma strangeri
fonduri
Consultanta contracte
guvernamentale
Autor texte
granturi/propuneri
Consultant imagine
Designer interioare
Specialist marketing
prin Internet
Intervievator
Consultant/Broker
inventii
Broker
investitii/Club
Reparatii bijuterii/ceasuri/orologii
Consultant relatii
forta de munca
Agent acordare
licente
Lichidator
Lobby-ist
Reprezentant
fabricant
Terapeut masaj
Consultant management
medicina
Organizator intalniri
Consultant meteo
Salon Salon coafura
mobil
Broker financiar
====================================================
Magazin cu haine si incaltaminte XXL
February 6th, 2009 Radislav Posted in Idei de afaceri 2
Comments »
Datele statistice arata ca jumatate din populatia tarii este formata din persoane cu un surplus
greutate de 5-15 kg, iar dintre acestea 30% sunt supraponderale. Aceasta
inseamna aproximativ 3,5 milioane de oameni. Cine ii imbraca? Toti producatorii,
indiferent de domeniul lor de activitate, fie ca este vorba de imbracaminte,
incaltaminte sau orice altceva, se adreseaza unor consumatori ipotetici aflati
intre anumite standarde, care corespund dimensiunilor medii (acestea diferind
uneori de la o tara la alta). Dar acest tip de adresare exclude un segment al
populatiei, care este prea mic pentru a tenta marii producatori, dar care poate
aduce profituri insemnate unei companii de dimensiuni reduse.
Cei cu o inaltime prea mica ori prea mare, prea slabi sau
supraponderali, au mari difcultati in a-si gasi haine sau incaltari pe masura.
De exemplu, gasirea unei perechi de pantofi de marimea 51 si chiar mai mare
pentru barbati, ori 44 si peste pentru femei este aproape imposibila, aceste
persoane fiind nevoite fie sa apeleze la rudele din strainatate, fie sa si le
comande la un atelier particular. Astfel, deschiderea unui magazin special
adresat lor se poate dovedi o afacere profitabila, mai ales ca persoanele
respective sunt dispuse sa plateasca in plus pentru a avea lucrurile de care au
nevoie, fiindca oricum platesc in plus, imbracamintea si incaltamintea
facandu-si-o numai pe comanda. Bineinteles ca nu este obligatoriu sa va
limitati numai la imbracaminte si incaltaminte. Cu timpul va puteti extinde
afacerea si cu alte produse solicitate de clientii dumneavoastra. Puteti vinde,
de exemplu, scaune speciale pentru masini sau de interior, ori diverse alte
accesorii. Nu trebuie neaparat ca magazinul sa fie ultracentral, mai important
este ca el sa fie cochet si… spatios, cu specificul bine conturat. Este
suficient sa va faceti reclama si curand vi se va duce vestea, mai ales ca, cel
putin deocamdata, concurenta pe piata romaneasca este nula.
Monografii contabile
Emilian Heresecu, patronul firmei Lucy Hera, a intuit foarte
bine oportunitatea de afaceri: “Plecand de la o problema personala, cauzata de
faptul ca m-am ingrasat foarte mult si observand ca nu-mi pot gasi haine pe
masura mea, m-am gandit ca ar fi bine sa incep sa fac eu aceste haine.” A
inceput in 1996 cu o investitie minima (aproximativ 300.000 de lei) constand in
cateva articole de imbracaminte XXL pe care le desfacea intr-o incapere
auxiliara din magazinul sotiei sale. Perioada de inceput poate fi considerata
si ca o testare a pietei. De la acea incapere a trecut la un butic stradal, demolat
ulterior, odata cu alte constructii similare. Din aprilie 2002 a deschis primul
magazin cu „haine pentru grasi si grasuti”, situat in apropierea Garii de Nord.
Investitia necesara demararii afacerii a acoperit chiria spatiului si
amenajarea lui: zugravit, rafturi pentru marfa, cabina proba. Pozitionarea
excelenta a fost un atu important: l-a ajutat sa se faca repede cunoscut, zona
fiind una cu trafic intens, iar Gara constituia un reper clar si foarte usor de
gasit, atat de bucuresteni, cat si de cei aflati in trecere prin Capitala.
Problema cea mai importanta era identificarea unui croitor si a unui furnizor
de materiale care sa asigure tot stocul de marfa necesar pentru aprovizionarea
magazinului. Dl. Herescu a identificat la Slatina un partener de afaceri care,
ca si el, a sesizat potentialul acestei afaceri. A semnat un contract de
fidelitate si are astfel asigurata marfa pentru magazin. Partenerul din provincie se ocupa cu
achizitionarea materialelor textile si apoi cu croirea lor. Materialele folosite
(bumbac, lana) precum si celelate accesorii sunt noi si toate sunt produse in
tara. Chiar daca este vorba de haine mai speciale, datorita dimensiunilor mari,
tendintele modei nu sunt neglijate. Astfel se poate spune ca, din acest punct
de vedere, persoanele supraponderale nu sunt discriminate. Ele pot purta jeans,
pantaloni de catifea raiata sau veste si pantaloni de camuflaj. Spre exemplu,
in sezonul de vara s-au bucurat de succes camasile de tip „hawaiana”, care au
fost printre cele mai vandute articole. Aprovizionarea magazinului se face de
doua ori pe anotimp, asigurandu-se astfel stocuri de marfa suficiente.
Hainele produse la Slatina si vandute in Bucuresti sunt
toate noi, nu exista nimic „second hand”, cu marimi disponibile intre 52 si 68!
Gama de articole cuprinde: blue jeans, pulovere, costume de baie, maiouri,
camasi, indispensabili, pantaloni lungi (din stofa, catifea raiata), pantaloni
scurti, pijamale, hanorace, tricouri (cu maneca scurta si lunga), tricouri cu
guler si encoeur, costume de trening. Doamnele au la dispozitie si compleuri,
fuste, rochii, bluze. Chiar daca hainele vandute au marimi mari si foarte mari,
preturile nu sunt proportionale. Si aceasta in conditiile in care la o haina
marimea XXL intra de doua ori mai mult material decat la una cu o marime
obisnuita. In cazul ca exista vreun client care totusi nu-si gaseste in magazin
haine cu marimea potrivita, i se iau masurile si i se face articolul dorit pe
comanda. “A venit la un moment dat un calugar din Suceava care avea 280 de
kilograme si a cerut pantaloni marimea 74, adica 180 de centimetri peste burta.
Desi nu aveam marimea respectiva, am facut pantalonii la comanda”, isi
aminteste patronul. De asemenea, persoanele care nu pot ajunge la magazin
primesc hainele dorite prin colet postal, cu plata ramburs. Afacerea a fost
promovata prin intermediul unor panouri publicitare amplasate stradal si la
metrou, prin tiparirea unor fluturasi si prin intermediul unor materiale
aparute in mass media. Dar cea mai buna reclama o fac clientii care se imbraca
la magazinul cu haine pentru grasi si grasuti: ei sunt multumiti si apoi
recomanda magazinul si altora. Componenta sociala a afacerii poate sluji si ea
la promovare. Sunt nenumarate intalniri, congrese, simpozioane pe diverse teme
de interes pentru persoanele supraponderale si la toate aceste manifestari
prezenta unor materiale publicitare despre afacere este mai mult decat
indicata. Poate parea surprinzator, dar relativ la productia si desfacerea
hainelor pentru supraponderali, situatia de la noi nu este diferita de cea din
S.U.A. (pastrand proportiile cuvenite). Este cunoscut faptul ca in Statele Unite
obezitatea este deja o problema de interes national, 32% din populatie (65 de
milioane locuitori) fiind
supraponderali. O piata cu adevarat
extraordinara, si cu toate acestea intr-o metropola cum este New York, de
exemplu, exista mai putin de 10 magazine care vand haine pentru grasi. Iar
magazinele cu incaltaminte masura XXL sunt si mai putine. Atat specialistii in
marketing cat si persoanele direct interesate – supraponderalii – considera ca
intreprinzatorii ar trebui sa exploateze aceasta oportunitate de a face bani.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu